mandag 28. februar 2011

En liten, forblåst bys søte hemmeligheter






Det blåser visstnok 364 dager i året der, og jeg har mer enn en gang hørt folk som har ytret noe nedsettende om plassen. Det er lett å nikke og le og være enig, ja, for en drittplass, hø hø. Men - når jeg tenker meg om synes jeg egentlig at Bodø er en sjarmerende og kul by. Det er så friskt og deilig med havet rett ved, og vind er egentlig ganske guddommelig. Man kan gå og se på båtene mens vinden uler en i ørene og rusker i håret. Togstasjonen er fin, og flyplassen er nesten midt i byen. 

På lørdag da vi var innom byen var det helt vindstille og mildt - jeg er i tvil om den vindmyten holder mål - forsøker noen å holde byen nede? Dessuten fant vi ut hvor de har byens beste kanelbolle (og andre gode ting, for eksempel delikatessedisk med oster, fersk pesto, artisjokk, oliven og sånn): På Lyst på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar