lørdag 16. april 2011

Helg


Vi sklir fra vår og til sommer, fram og tilbake. Akkurat nå er det sommer. Med fest når jeg kommer hjem fra jobb, med roser og pasta med tomatsaus av ferske tomater og basilikum og parmesan og isvannbehandlet ruccola, og kald økologisk riesling. For ikke å nevne sol inn i stua og kjøkkenet, og fri.

Og se på bildet over. Er du i Oslo? Hot tips om hot spot - dette gjelder kanskje bare i dag, kanskje i morgen... Vår Frelsers Gravlunds nordøstre hjørne (opp mot St.Haugen og mot elva). Nå. Se og lukt. (dersom du kommer for seint til å se det blå blomsterhavet vil jeg likevel tippe at lerketreet lukter like himmelsk en god stund, og at fuglene er like ivrige i sin sangkonkurranse. Det anbefales altså uansett. Du kan også lære deg hvilken fugl som synger hva på Naturvernforbundets nettside. Er du forresten medlem? Det er jeg! Jeg synes at det er en skikkelig bra forening å støtte. De gjør en utrolig viktig jobb. 

Hva fint ville du vist meg akkurat nå, dersom jeg var der du var? (havet, hvor skapet står, et nyfødt lam etc.)

God palmehelg! Hva med å feire med en kokosnøtt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar