søndag 25. september 2011

Ukas gyldne slutt

Jeg anser helga denne uka for å begynne på torsdag. Selv om jeg jobbet alle hverdagene, samt lørdag og i dag, føltes det ut som om helga begynte midt i uka.

Små og store observasjoner og opplevelser: 

* Hurra, mamma - og pappabesøk fra Nordland - men kun for en stakket stund. Rakk å spise en deilig kveldsmat midt på natta, og ha latterkrampe takket være den fantastiske iPad- teknologien som gjør at man kan ta tullebilder i Photobooth hvor ansiktene blir dradd ut i helt syke posisjoner, hakene blir verdens største og nesen verdens minste og spisseste. Eller øynene superstore og munnen mikroskopisk. Utallige latterlige kombinasjonsmuligheter. Altså - latterkrampe og tåresprett. 

muslibar fra dehydratoren - laget med epler, dadler, frø, mandler og vaniljepulver
* Å få selskap lørdags morgen da jeg sto opp klokken ti over seks for å rekke jobb - Arild tente røkelse og laget te til meg slik at starten på dagen skulle bli ekstra bra.

* Å være ute før resten av verden - det må bare gjentaes - det er noe helt spesielt med å stå opp og gå ut veldig tidlig, før syv (Mange av dere gjør det kanskje hele tiden, mer eller mindre frivillig - jeg gjør det for tiden ikke så ofte, men har hatt perioder i mitt liv da det var oftere. Dersom det sjelden skjer, anbefaler jeg det en gang i blant) Da jeg gikk nedover telthusbakken hoppet det et dyr ned fra et tak, bare noen meter framfor meg - og det var ikke en katt, ikke et ekorn, ikke en rotte og ingen fugl. Mer som en stor røyskatt, eller noe sånn. Så forsvant den under en bil, og jeg måtte gå videre. Superbonus!

epler, kanelboller, kaffe og melk
*Invitasjoner til veldig fine ting. Vi fikk besøke en helt ny baby, storesøsteren og foreldrene. Der fikk vi fantastisk meksikansk mat og en helt spesiell konsert/DJ-opplevelse i regi av to-åringen. Rosa barnekeyboard, integritert og medfødt coolness. Ubetalelig!

høst - fargene, lufta og solstrålene
* Venner som stikker innom på dessert seint om kvelden - sykt god lakris med hvit sjokolade med pasjonsfruksmak, til skampris. Men SÅ verdt det - en gang i blant. Og rå sjokolade. Alt på en gang. Sammen med te.

* Kaffebesøk på søndags formiddag.

* Forsinkede bursdagsgaver som egentlig ikke er til meg men som jeg kanskje også får glede av en gang.

sol som når inn
* Å sove helt til vi våknet av oss selv.

* Shake med eple, avocado og basilikum (se forrige innlegg!)

* Magiske drømmer om vind i seilene, gigantiske hvaler, vakre mennesker og pasjonsfrukt og annen frukt mange hundre meter under havets overflate - i et helt spesielt byggverk som jeg aldri tidligere har sett maken til.

* Åh! Lista er så lang. For et rikt liv.

Hva gjør ditt liv rikt akkurat nå? Eller hva står i veien? :) 

4 kommentarer:

  1. Nydelig blogg! Hva som beriker livet mitt akkurat nå: minner fra feltet (landsbyen). Hva som står veien: har ikke tid/råd til å dra tilbake.

    SvarSlett
  2. Så god å lese Eldri.

    Noko herifrå:

    *ost og skinke og vin og samtalen i dunkelt lys i natt
    *kjøretur mot havet
    *ull mot kroppen
    *mail frå kunstnerveninne i London, som ynskje at me gjer eit prosjekt saman
    *"Hyenene"-Hanne Ørstavik
    *"It all start with one"-Ane Brun
    *grønsaker i wok
    *nye mennesker som er komt inn
    *hausten

    klem E.

    SvarSlett
  3. sjukt god havregraut, fine naboer, fantastiske venner i en ny by, en morsom islendingesaga, en fin colliehund, den klare og fine høstlufta, kjærlighetsstien atmed telthusbakken!, fine ølkvelder, pakker i posten, fleet foxes, og at jeg skal på yoga for første gang på to måneder i kveld, hurra! og så bloggen din, så klart, for den er veldig fin!

    SvarSlett
  4. Ragnhild - åh! Takk. Så koselig at du er innom. Elsker landsbyen din, jeg også, selv om jeg ikke har vært der, bare gjennom deg. Du er nok snart tilbake der.

    Rosa+Epler - takk for at du deler de fine, fine berikelsene med meg. Det høres så flott ut. Lyset, havet og samarbeidet. Og alle menneskene, og det som endrer seg.

    Ane - du er så snill! Tusen takk! Håper du hadde det fint på yoga! Så rikt liv du har.

    Christina - ikke sant? <3 !

    SvarSlett