fredag 6. mai 2011

Fine






Små og store hendelser, ting og folk i denne uka som har gjort meg glad:

Kombinasjonen sol, grå himmel og masse grønt, og at skyene plutselig farer avgårde og blottlegger den blå sommerhimmelen.

Melon.

Vaniljechai og kanelbolle på taket, med utsikt over alt. Kanelbollene bakt med solsikkefrø, hampfrø og gresskarkjerner, rosiner, små røde syrlige tørkede bær som jeg ikke husker hva heter nå, som verken er goji, tranebær, eller tyttebær, og litt havregryn.

Å gå til jobb klokken halv syv om morgenen, se på andre folk som akkurat har stått opp, mens jeg hører på min gamle venn Cat Stevens eller lar iPoden ligge i lomma og hører på fuglesangen.

Å få telefon av en venninne som lurer på om jeg vil møtes på kirkegården, og det vil jeg så veldig gjerne, og det kan jeg, det passer helt perfekt. Så gjør vi det.

Å få melding av en annen venninne og få en ærefull invitasjon til å se på hennes to dager unge sønn, og dra dit så fort jeg kan og se, og kjenne hvor myk han er og hvor ny han er, og så at han ser på meg mens jeg holder ham! Ikke mye, men bare litt. Så trøtt! Og så utrolig fin!

Klemmer på jobb.

Å vekke en dame på over nitti år, som med én gang slår opp sitt klare, blå blikk, smiler og ler! Inspirerende.

Syrinen som blomstrer nå. Tidlig! Den dufter himmelsk.

Heggen! Den dufter himmelsk!

Et tre med fantastiske rosa blomster utenfor et av husene i Telthusbakken.

En liten, rød katt.

En liten dachs.

Å levere noe jobbrelatert som jeg har visst jeg måtte levere lenge. Ti tonn lettere, totalt uproposjonert med størrelsen på innleveringen.

Nyvasket sengetøy. Faktisk at alt skittentøyet var borte, og bare nyvasket tøy var igjen da jeg kom hjem. Stor begeistring!

Guacamole med masse koriander, hvitløk, chili, lime og tomat. Servert med bønnestuing og ris.

Bodylotion med rosevann. Å vaske håret med lavendelshampo.

Hva med deg? (Og hvem er du egentlig? Jeg innrømmer at jeg er veldig nysgjerrig, hvem er det som klikker seg inn her, leser det jeg har skrevet, og ser på bildene?) Ordet er fritt! ♥ ♥ 

9 kommentarer:

  1. sv: å bare leve er også en veldig fin måte å bruke livet på det, den beste måten tror jeg. klem til deg også, og takk!

    SvarSlett
  2. Hei, pappan din la ut en link til bloggen din på fb, vi er venner der. Familiene våre er litt i slekt, langt uti....da du var lita passet jeg på deg og broren din en stund mens mamman din var gravid med 3mann og innlagt på sykehuset, dette var på træna. Fikk lyst å følge deg :) Min blogg er : www.inguana.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Du er en stor inspirasjon.

    SvarSlett
  4. Kjempefine tanker og inntrykk som du deler - veldig inspirerende og akkurat det jeg går og tenker på nå om dagen; alt som betyr noe er her og nå!

    SvarSlett
  5. Tinekatrine. Ja. Helt, helt sant. Og takk for at du leser og kommenterer!

    Unique, så gøy! Jeg husker ikke akkurat når du passet oss på Træna, men jeg husker å ha truffet deg etterpå? Og så har foreldrene mine fortalt om at du passet oss. Det var snilt av deg å passe oss! Tusen takk! :)

    h - jeg smiler! og er veldig glad for å kunne inspirere.

    (t?) Berit. Tusen takk for at du tok deg tid til å si det!

    Det er bare nå!

    Klem til alle.

    SvarSlett
  6. heihei:) oppdaga nettopp bloggen din. Falt i smak umiddelbart.. Skikkelig feel good blogg:) elsker når folk stopper opp og ser verden rundt seg slik som du gjør i denne bloggen :)

    SvarSlett
  7. Hei!! Nå ble jeg skikkelig glad! Tusen takk, Stine! :)

    SvarSlett
  8. Kjære dere, Tinekatrine, Unique, H og Berit! Smask! Inspirerende at dere legger igjen fine ord til meg her, tusen takk fra hjertet mitt.

    SvarSlett