mandag 18. april 2011

Heldig

En ekte vårmiddag var klar da jeg kom hjem - kokte artisjokker. Og den beste risottoen jeg har smakt, med hjemmelagd kraft, hvitvin, aubergine, squash, aromasopp og parmesan. Og flatpersille og basilikum. 

Hurra! Jeg har en kropp! Den skal være sammen med meg til jeg dør. I tillegg har jeg blant annet et fuglesmykke og en heklet topp som viser magen uansett hva moten måtte mene. Toppen arvet jeg for ti år siden fra en ecuadoriansk fjortis som bodde sammen med familien sin i en bitteliten leilighet på kysten av Ecuador. Vi lagde perlearmbånd i de skitne oppgangene i blokka der de bodde, lagde majones i blenderen på kjøkkenet deres,  til pølseboden som foreldrene hennes drev, og sto på taket i solsteiken og så ned på naboene. En gang adopterte hun en hund fra gata, og en gang adopterte jeg en skillpadde fra en motorvei. Begge dyrene forsvant like plutselig som de kom.  
Solen skinner ukritisk inn på det jeg tegner og legger fram. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar