torsdag 7. april 2011

Noe av det beste fra i dag

1. Oppståartid klokken 06.15. Etter at jeg hadde dusjet, klokken 06.24, skinte sola på husene i vest, og gjorde at disse blinket og badet i varme gule og røde nyanser til de heldige som fikk se - etterpå ble det litt overskyet igjen, før det klarnet på vakreste vis utover dagen.

2. På gåturen hjem fra jobb på ettermiddagen, så jeg først et byrå som driver alternativ norskopplæring - norskkurs kombinert med fjelltur på vidda for eksempel. Et meget fint vindu/kontor gjorde at jeg måtte stoppe opp for å se hva det var. De startet for flere år siden, men jeg har ikke hørt om slikt i Norge før i dag. Kultur og natur kombinert med språkopplæring er genialt - særlig dersom man ikke kjenner noen som kan introdusere en til de samme tingene. (her kan du se)

3. Etterpå gikk jeg forbi en ung mann som spilte tverrfløyte for seg selv (og meg) og utover byen, på et utkikkspunkt mot Oslo Øst. Live soundtrack i det jeg pleier å kalle Den Såkalte Hverdagen.

4. Jeg hadde fått mailer fra gode og fine folk! Hurra! Post!

5. Så dro vi på Qigong-drop in. Men ingen lærer dukket opp! En av de andre som hadde møtt opp lærte oss det han kunne, meget sporty og raust av ham, og det var veldig fint og en perfekt ting å gjøre akkurat da. Jeg forlot åstedet med mer energi enn det jeg kunne lokalisere da jeg gikk inn.

6. Middag på Vega! (anmeldelser og info på Happy Cow her!) Vegetarisk buffet for 99 kroner per snute! Masse salater, krydret med store biter kokt rødbete, råkostsalat, linsesalat, bønnesalat med dill, couscoussalat, hummus... Suppe, brød, pickles, chutney og varmretter - så mye man vil. Anbefales når du vil spise vegetarisk mat og for eksempel sitte og flire med vennene dine, eller kanskje bare lese i en bok. Foreløpig er det ikke så mange vegetariske spisesteder i Oslo, men jeg har troa på en vegetarisk lysende fremtid.

7. Spirene mine! Se på dette! Er det ikke genialt???


Som noen kanskje husker, nevnte jeg såvidt spirekassen i innlegget med Oslo-tips. Nå holder vi (spirekassen og jeg) på å bli skikkelig gode venner. 


Nok om min dag! 


Hva gjorde deg glad i dag? Og hva er din favorittrestaurant - der du bor og generelt! Nevn gjerne også din vegetariske favorittrestaurant dersom den du holder mest av ikke er det. Jeg blir glad hvis du vil dele! 

5 kommentarer:

  1. Gladgladglad!
    Igår: Utforskning, dikting og godt samarbeid på kjøkkenet = nydelig vegetarmiddag! Med godt selskap til! Vin! Og non-stop til dessert.

    Idag: Solfylt morgen med sommermusikk.Tusenvis av mini-mini-mini-orkaner rundt omkring. Og rester etter middagen fra igår selvfølgelig! HELG!

    jubb

    SvarSlett
  2. Er det egentlig noen andre helvegetariske restauranter i Oslo - bortsett fra Vega?

    SvarSlett
  3. Jubb - I like it! Mini-mini-mini-orkanene er virkelig kule! Tenk at man kan gå ute i sånn en vind med jakken åpen og t-skjorte - UTEN Å FRYSE!

    Anonym: se her: http://www.happycow.net/europe/norway/oslo/

    Der får du masse tips! Flere enn en helvegetarisk altså! Loving hut har jeg ikke prøvd ennå. Krishnas cuisine pleide å ligge i Majorstukrysset, og har deilig mat. Nå ligger det nært (eller inni?) Colosseum kjøpesenter - men jeg har ikke vært på den nye ennå. Ellers er det Fragrance of the Heart (nydelig navn!) og Spisestedet. Men sjekk Happy Cow, og oppdater meg gjerne når du finner ut mer! :)

    SvarSlett
  4. Favoritt vegetarrestaurant: Resept i stavanger, de er best på mat! Åh, får vann i munnen! Var på Vega for noen uker siden, det var godt, men ingenting slår Resept :)

    SvarSlett
  5. Ah! Den må jeg prøve neste gang! Skal se på hjemmesiden deres. :) Kjære vene, så var du på Vega og sa ikke fra - vi bor rett ved! Jeg savner noen skikkelig gode og ikke så veldig dyre restauranter for veggiser her i Oslo. Vega kunne så klart vært bedre på noen områder, men jevnt over: Jeg velger å være skikkelig positiv her, de er kjempegode på pris og det er så luksus for meg som vegetarianer å bare gå ut og kose meg og spise god og sunn mat, og ha noe å velge i! Hurra! Og så er det morsomt at de har så lang historie som vegetarrestaurant. Og at adventistene holdt til i bygget der så lenge, og de spiser jo ikke kjøtt. Klem til deg!

    SvarSlett