mandag 21. mars 2011








Supermandag! Tur med fantastisk Oolong-te med 7 typer sitrusfrukt fra Palais des Thes på termosen,  langt solfylt opphold øverst på haugen, møte med en supersøt hund med lakrisøyne og lakrispels, kjøpte et brød og nok en ost, dro hjem, lagde smoothie og smurte matpakke til broren min (SMS fra han på toget: "Du har gjort det igjen: verdens beste matpakke! Takk for maten:)" Jippi!), og etter det: to timer på biblioteket. Der leste jeg blant annet en fin artikkel om Mindfulness i magasinet Syn og Segn (se nederste bilde, og les det fine diktet av Olav H. Hauge hvis du har lyst!). Og så leste jeg om sykdom, sykehus og sjørbuk og sånt i Nord-Norge i gamledager - i Tidsskriftet Ottar - det er Tromsø-universitetes populærvitenskapelige tidsskrift (mye interessant for spesielt interesserte - man kan lete igjennom hva de har på nett og bestille gamle utgaver - for eksempel om bruk av (nordnorske) planter i naturen til matlaging - jeg har sikret meg to nummer - et til meg og et til en interessert venn! Gleder meg til å overrekke det!). Og fine Utflukts siste nummer er viet Tentamen - anbefales! Lånte masse filmer og bøker og gikk lykkelig hjem i det gledessjokkmilde været. Her hjemme lyder ekkoene av alle som var innom her i helga. Jeg er rik! Hvilken type mandag har du hatt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar